• Vanmiddag naar Elinkwijk, dit seizoen een middenmoter en net als wij nergens meer kans op. Dat is misschien volgend seizoen wel anders, zeker voor Elinkwijk, die van de zondag naar de zaterdag over zullen gaan. Nu is hun zondag ook allang niet meer wat het ooit was, maar speelt toch nog altijd een stuk hoger dan de 4e klasse waar ze nu op de zaterdag in moeten stromen. Het schijnt "in" te zijn, om op zaterdag te voetballen, er zijn meer clubs die van de zondag naar de zaterdag overstappen. Ik denk dat het volgend jaar een zware competitie gaat worden. Voor ons lijkt me dit niet verkeerd, de ervaring leert dat wij tegen de wat beter voetballende ploegen, altijd zelf ook beter voetballen. Benieuwd wie we allemaal tegen gaan komen. Voor de wedstrijd van vanmiddag zullen we het zonder Quincy moeten doen, maar Lionel is weer terug, is Lesley nog geblesseerd, maar heeft Arie een nieuw konijn uit de hoed getoverd. Romano staat in de spits, samen met Joran en dat lijkt in de 2e minuut gelijk al zijn vruchten af te werpen als het door samenspel van beiden bijna 0-1 lijkt te worden, echter de bal van Joran gaat net voorlangs. Twee minuten later valt een schot van Elinkwijk zo maar binnen en staat het al heel vroeg in de wedstrijd 1-0. Nou ja, niets aan de hand, er zijn nog 85 minuten te spelen, dus nog tijd zat. Tot aan de 20e minuut gaat het een beetje over en waar, vrij aantrekkelijk spel, leuk om naar te kijken. In die 20e minuut mogen wij een vrije trap nemen op links en staat Ilias helemaal vrij. De bal wordt op hem gespeeld en hij schiet mooi de 1-1 binnen. Het lijkt hands, maar niemand (belangrijker: de scheids) ziet dat en aangezien er op dit niveau geen VAR is, kan er ook niet nogmaals naar gekeken worden en staat het gewoon gelijk. Zoals ik al schreef is het een leuke wedstrijd om naar te kijken, de rust breekt aan voor we het in de gaten hebben. Vlak na rust, het is de 48e minuut, rondt Romano een mooie aanval doeltreffend af. Uitstekende spits, misschien wel een goede vondst van Arie, hij is snel, wendbaar én kan nog scoren ook! In de 60e minuut wordt de bal links op Achraf gespeelt, hij geeft voor op Romano, die op zijn beurt de bal weer op Joran speelt, die uithaalt. Via de keeper lijkt de bal over de achterlijn te gaan, maar met een wonderlijk effect vliegt deze toch het doel in. Langs de lijn roepen we allemaal al om het hardst dat Joran zo’n afzwaaier produceert, maar we hebben te hard geroepen. Het staat 1-3 en zo is Romano met 1 doelpunt en 2 assists nu al de man van de wedstrijd. Er volgen nog over en weer kan kleine kansjes, ballen die over of net naast gaan en er wordt driftig gewisseld. In de 80e minuut komt Elinkwijk op 2-3 en worden het nog 10 minuten billen knijpen voor ons om hier niet met een gelijkspel weg te gaan. Gelukkig staat het vizier bij Elinkwijk niet op scherp en zijn vandaag gewoon in vorm, waardoor we met de volle winst naar huis gaan vanmiddag. Voor mijn gevoel heb ik hier de beste wedstrijd van het seizoen gezien, in ieder geval met het leukste voetbal om naar te kijken. Sommige aanvallen waren gewoon supergoed. Omdat Elinkwijk natuurlijk ook in het blauw-wit speelt, moesten wij vandaag in reservekleding (rood) en dat is altijd even wennen. Maar volgens mij is dat onderhand ook een soort talisman, in het rood winnen we bijna altijd! Misschien moeten we de regel instellen die ook het betaald voetbal gelden; uit- en thuistenue’s. Spelen we thuis in blauw-wit en uit voortaan in het rood.

Hebben jullie al gezien dat onze sponsorcommissie druk bezig is met nieuwe merchandise? Zo is er een prachtige verjaardagskalender, mooie mokken en komen er sjaals. Heb je interesse? Laat het even weten aan de sponsorcommissie. Zoals je ook hebt kunnen lezen op onze social media, is men druk bezig met de selectie voor volgend jaar. Mijn vertrouwen in een mooi jaar wordt er alleen maar groter op en ik verheug me bijzonder op het nieuwe seizoen. Wat nu rest zijn nog 2 wedstrijden, zaterdag a.s. de laatste thuiswedstrijd tegen Patria en de 25e uit naar Driebergen. Dan op woensdag 29 mei a.s. de afscheidswedstrijd van Sébastiaan Horssius, de man die een kleine 20 jaar één van de beste spelers van onze club is geweest. Het zou leuk zijn als het die avond dringen is langs de lijn en zoveel mogelijk mensen hier getuige van zijn. Ik wil jullie dus allen uitnodigen om hierbij aanwezig te zijn en Bas "uit te zwaaien". Voor nu zeg ik tot volgende week!

Opstelling V.V.J. 1:

Jordy Venus