• Na de blamage van vorige week, hoop ik vandaag weer op een herstel. VIOD is een tegenstander die ons uit het verleden goed ligt, we winnen eigenlijk altijd wel. Echter, bij het zien van de opstelling is het wel even schrikken. Individueel natuurlijk allemaal volwaardige spelers, maar met en bij elkaar hebben ze nog niet vaak, zo niet helemaal nooit, gespeeld. Ik mis Hans, Lesley, Quincy, Zouzou, Boy, Jordy (wel weer op de bank), Achraf. Allen om uiteenlopende redenen er niet bij vanmiddag. Dit betekent een basisplaats voor Jordy Dix en Jeffrey Baars en Jeffrey Pfoster een plek in de  centrale verdediging. Het blijkt in het veld nog erg onwennig allemaal. Logisch ook, individueel hebben we fantastische spelers, maar het duurt gewoon even voordat het gewend is en een team is. Dat er geweldig gevoetbald kan worden, blijkt in de 15e minuut, als er een geweldige aanval op de mat wordt gelegd en Jordi uiteindelijk de 1-0 maakt. Heel lang kunnen we er niet van genieten, 4 minuten later kan de lange spits van VIOD vrij inkoppen na een vrije trap. Niemand die hem in de gaten heeft en belet dat hij kan koppen. Gelijk uit de aftrap slalomt Sergio door alles en iedereen van VIOD, schiet in de korte hoek en ik juich al voor de 2-1. Echter kan de keeper met een uiterste krachtsinspanning nog net redden. jammer, als deze bal er wel ingaat, zal de wedstrijd misschien wel anders verlopen. In de 25e minuut kan Jordy Venus (die ik voor nu alleen met Venus zal benoemen, we hebben natuurlijk Jordy Dix (Worm), Jordi van Arnhem (Joris), Jordy Arts (gewoon Jordy) en Jordy Venus) een schuiver van VIOD met de vingertoppen tot corner verwerken. Dat er niets geleerd is van de 1-1 blijkt uit de corner die genomen mag worden, want op identieke wijze kan VIOD de 1-2 inkoppen. In het restant van de 1e helft gaat het een beetje op en neer, VIOD heeft een paar kansjes en wij ook. Zo schiet Jordi in de 40e minuut na een mooie solo in de handen van de keeper, terwijl er naast die keeper ook genoeg ruimte was. Drie minuten laten een mooie voorzet van Anouar op Jeffrey, maar ook die bal is recht op de keeper. De gelijkmaker zit er echt aan te komen. Vlak voor rust weer een mooie aanval die Jeffrey uiteindelijk niet meer dan een corner oplevert. De 2e helft begint in dezelfde samenstelling. Vlak na het begin van deze 2e helft een foutje van de scheidsrechter, Sergio wordt geraakt rond de 16-meter, volgens zeggen is het er zelfs binnen, maar de scheids wuift het voorval weg. Dit had op zijn minst een vrije trap moeten zijn. Of zelfs een penalty. Mijns inziens niet het enige foutje van de scheids vanmiddag, in de 52e minuut volgt een misschien nog wel grotere. VIOD mag een corner nemen, maar opeens fluit de scheids en geeft Mitchell een rode kaart. Ik heb echt niet gezien waarom, ik zie de scheids wel een beweging maken van een “elleboog”, maar volgens Mitchell later, was hij het juist waar tegenaan gelopen werd. En was het nu een 2e gele kaart (in de eerste helft had Mitchell al een gele kaart gekregen) of direct rood? Ik heb de scheids geen 2e gele kaart zien trekken. Is onduidelijk en het kon ook niet aan de scheidsrechter gevraagd worden na afloop, want de beste man heeft zijn gezicht niet meer laten zien. Dat het niet geven van de verdiende vrije trap/penalty en het daarna wegsturen van Mitchell grote gevolgen heeft, blijkt als VIOD uit de nog te nemen corner de 1-3 scoort. De organisatie is nu helemaal ver te zoeken. We zijn een kwartiertje onderweg in de 2e helft als Joris even laten zien hoe goed hij eigenlijk kan voetballen. VIOD weet geen andere manier dan hem te stoppen middels een overtreding, maar de vrije trap levert helaas niets op. In de 62e minuut is Venus kansloos op de bal die hij in eerste instantie nog uitstekend wist te redden en kan VIOD 1-4 maken. Dit gaat niet de goede kant op. Ik kan nu wel de scheids de schuld geven van de hele situatie, maar dat is te makkelijk. Vlak hierna een wissel, Joran komt voor Joris. In de 67e minuut zorgt de scheids er weer voor dat het  10 tegen 10 is, door een speler van VIOD na een keiharde overtreding op Lionel met rood van het veld te sturen. Neemt niet weg dat onze gasten in de 75e en 81e minuut nog uitlopen tot 1-6. Als de wedstrijd al niet gespeeld was, dan is ie dat nu zeker. Alhoewel, vanmiddag is niets zeker. In de 86e minuut probeert de scheids het niet geven van een penalty in de 1e helft goed te maken, door nu voor iets onbenulligs (ik heb ik ieder geval geen overtreding gezien) een penalty aan Ilias te geven. Anouar laat dit buitenkansje niet schieten en zorgt voor de 2-6. Als eerst in de 89e minuut Sergio (na een fijne pass van Joran) en in de 91e minuut Ilias de stand opeens op 4-6 brengen, lijkt zelfs een gelijkspel nog tot de mogelijkheden te behoren. VIOD heeft de touwtjes laten vieren na op een comfortabele 1-6 te zijn gekomen, maar is het na onze 4e treffer weer zat, zet nog even aan en brengt de eindstand in de slotminuut op 4-7. VIOD is niet meer het lelijke eendje, dat altijd onderaan bungelt, maar een tegenstander om rekening mee te houden. Of 4-7 een ware afspiegeling van de wedstrijd was? Zeker niet, een gelijkspel was echt de verhouding. Vorige week was een dieptepunt, zo vreselijk slecht en dat was het vanmiddag zeker niet. Ik heb in ieder geval wel 11 doelpunten gezien…… Volgende week gaan we naar SVM…. dan moet er uit een ander vaatje getapt worden.

Opstelling V.V.J. 1:

Jordy Venus